tiistai 13. elokuuta 2013

Blogi jää lyhyelle lomalle

Lähden itse hetkeksi maalle mummun ja papan luokse muihin maisemiin ja rauhoittumaan. Taitaa tulla ihan sopivaan aikaan, sillä nyt kun oma harrastus, joka on minulle yleensä henkireikä, on kyllä aiheuttanut viikon sisään aikamoista stressiä. Pidän myös sen aikaa taukoa blogin puolella.


Sain tänään vahvistuksen yhteen asiaan Deen kanssa. En tainnut blogiin kirjoittaa siitä, että epäilin myös kengityksen jälkeen Deen arkovan kavion pohjiaan, koska kaviot olivat kyllä aika lyhyen näköiset. Tänään kokeillessani hackamorea ja annoin Dee hölkätä kentällä pitkin ohjin, niin sen arkominen todella tuntui selkeästi. Ei ihme, että askel on taas lyhyttä ja kiireistä. Voin kertoa, että tässä vaiheessa alkoi jo harmittaa todella paljon. Tänä kesänä ollaan kyllä koettu yleisimmät hevosen vaivat ja vielä vähän lisää.
Kengittäjämme tulee tarkastamaan tilanteen ja Deelle laitetaan todennäköisesti oman lomani aikana pohjalliset helpottamaan oloa. Muutoin Dee saa olla kävelytyksellä siihen asti ja sen jälkeen meidän tallimestarimme hölkkäilee sillä kevyesti, joten vähän lomaa sillekin. Onhan se ihan hyvin töitä tehnytkin!
















Välillä tuntuu, ettei riitä vaikka tekisi kaikkensa. Tuntuu, että en tekisi mitään toisin Deen kanssa aikaisemmin mitä olen nyt tehnyt, ja olen oikeasti tehnyt kaikkeni, ja silti tulee uusia ja uusia vastoinkäymisiä. Ihan uskomatonta, että ajattelen näin, mutta välillä tuntuu, että viime aikoina minua on seurannut jokin sadepilvi pään päällä. Siitä huolimatta nautin Deen hoitamisesta ihan hirveästi. Se on niin ihana hevonen ja opettaa minulle paljon asioita. Kai nämäkin epäonnet täytyy kääntää positiivisiksi, eli ilman näitä kaikkia asioita en oppisi paremmaksi ja paremmaksi hevosen omistajaksi ja nuoren hevosen treenaajaksi ja eteenpäin laittajaksi. Tiedän nyt ainakin enemmän, kuin vielä viime viikolla tiesin.


Haluan laittaa tähän loppuun kuvia minusta ja ystäväni 8-vuotiaasta kouluruuna Tinosta, joka on ollut minulla nyt pari päivää hoidossa ystäväni lomaillessa. Tino on aika iso hevonen minulle ja tuntuu välillä hankalalta saada aktvioitua omilla lyhyillä jaloillani se takapää myös mukaan, mutta ai että oli kivaa ratsastaa osaavalla hevosella pitkästä aikaa. Tänään meiltä Tinon kanssa onnistui jo myös diagonaalilla laukanvaihdot joka neljännellä puhtaasti, oli aika siistiä :) Muutoin keskityin oikeastaan vaan harjoittelemaan omaa istuntaa, kun kerrankin pääsi istumaan huippu ihanaan koulusatulaan, joten piti käyttää tilannetta hyödyksi.









Palaillaan taas, kun olen toivonmukaan päässyt vähän rentoutumaan ja miettimään muita asioita tai vaikka olla miettimättä mitään :) Dee jää ainakin niin hyvään hoitoon, että siitä minun ei tarvitse turhaan kantaa huolta. Kiitos kaikille ihanille tsemppareille, on aika kiva huomata, että entistä enemmän porukkaa elää mukana meidän ylä- ja alamäissä!

3 kommenttia:

  1. Hyvää ja rentouttavaa lomaa! :)

    VastaaPoista
  2. Mukavaa lomaa!
    Itse palasin juuri kanssa lomailemasta, tässä itseasiassa vähän käyn blogeja läpi, kun olen lomaillut niidenkin lukemiselta. Ihan harmitti, kun teilläkin on ollut kaikenlaista! Harmi kun on ollut noin paljon haasteita!

    VastaaPoista
  3. Mun mielestä sä oot ihan liian ankara itsellesi hevostenpidon suhteen! Et ole ammattikengittäjä, joten et voinut tietää, että kengittäjä, johon varmasti luotit, vuolisi kaviot liian lyhyeksi. Se ei ole sinun vika :) Pääasia, että kuitenkin teet kaikkesi ollaksesi hyvä hevosenomistaja ja opit virheistä. Ja eihän tässä lajissa ikinä valmis ole... Huiputkin tekee virheitä ja itsekin olen ottanut jo aikapäivät sitten asenteeksi, että vastoinkäymisiä tulee joka tapauksessa ja ainoa, mihin voi itse vaikuttaa, on miten ne ottaa. Eli lomaile nyt rauhassa, ja yritä olla stressaamatta liikaa, hevosten kanssa sattuu ja tapahtuu aina! :)

    VastaaPoista

COPYRIGHT

Heidin Nelivedot